lördag 23 augusti 2014

Insikt är en bra sak och intressanta uppenbarelser har infunnit sig

Jag tog ett ordentligt snack med min kära man om mina rädslor för ett par dagar sedan, och oj vilka stenar som lyftes! Det gjorde gott<3
Jag är medveten om att jag konstant måste jobba på att vara i nuet och INTE ta ut saker i förskott. Jag är också medveten om att det var PRECIS det jag gjorde sist jag skrev av mig. Nu har jag bestämt mig för att vänta med att ta ut något alls tills jag pratat med min läkare! Det har ju faktiskt aldrig hänt att han INTE har lyssnat på mig...Jag får INTE låta en idiotisk sköterska bryta ner mig.

Hur som helst, så det lägger jag bakom mig nu. Idag kom min man fram till en intressant insikt. Jag har aldrig varit speciellt logisk i mitt tänkande. Aldrig.Vi har skojat om det rätt friskt. Men den senaste tiden, sedan allt det här med mitt minne startade, så har jag börjat tänka mer logiskt och kunnat lösa problem på ett HELT annat sätt jag än jag NÅGONSIN kunnat förut.
Det är ju bra...:-) Kan jag sedan komma ihåg var jag lägger saker och vad mina barn säger till mig att de vill ha på sina mackor, så vore det toppen!

Nu ska jag gå och lägga mig framför tv:n med en påse godis. Det är ju trots allt lördag och efter den här dagen är jag banne mig värd det :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar