lördag 28 juni 2014

Minnet

Jo, så var det här med mina funderingar igen!  Oj, vad den senaste tidens eskapader har satt griller i huvudet på mig....

Grejen är att mitt korttidsminne har blivit så förbannat dåligt! Bara de senaste månaderna. Jag gör en sak och ska göra nästa men har glömt vad nästa grej är. Om jag inte har en lista framför mig att bocka av. Jag lägger en sak på en plats men glömmer sedan var jag lagt den fem minuter senare. Det har hänt OFTA. Visst är jag småförvirrad i vanliga fall med men det har varit så MYCKET...
Varför? Är det en reaktion på stressen den senaste tiden eller kan det faktiskt vara så att alla tryckförändringarna som har hänt på rätt kort tid faktiskt har satt sina spår?
Läskig tanke...Det sätter lite käppar i hjulet för mig.

Detta är definitivt något att ta upp på återbesöket om jag fortfarande har problem då. Det och att jag hade problem med att få fram ord ett tag efter senaste operationen. Det gick visserligen över...men ändå...

Huh....Det här med bloggande är nog bra för mig...Varför har jag inte tänkt på det tidigare?


2 kommentarer:

  1. Dina funderingar är intressanta, de kan även vara till hjälp för andra, vuxna i samma situation och föräldrar med barn med hydrocephalus.

    SvaraRadera