torsdag 3 juli 2014

Om att hitta fakta

Det är väl fantastiskt, det här med Internet? Google i synnerhet! Ibland undrar jag hur bra läkare tycker om det.

Jag är ju med i ett forum på Facebook för folk med hydrocephalus eller som har nära relation med någon som har. De har fått en massa annan information som jag inte fått eller hittat. D.v.s. på svenska/nordiska sidor.
Amerikansk information finns det massor av! Och forum och events och massa annat. Varför är det tyst i den här delen av världen? Är det brist på pengar? Eller kunskap?

Det senare vill jag inte tro. Lund i synnerhet är ju välkända för sin kompetens.
Varför får jag svar på saker från forum och inte från min läkare? Generationsfråga?

Finns det fler därute som söker mer svar? Skriv gärna en kråka här då...Det är skönt att vet att (om) jag inte är ensam om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar