torsdag 29 maj 2014

Who knows? Only the nose (head) knows!

Det har varit en del som hänt i familjen den senaste tiden så det har av förklarliga skäl inte funnits så mycket tid åt skrivandet. Nu de senaste dagarna så har jag återigen fått en anledning att fundera över den tekniska prylen jag har i huvudet- den som jag HAR men inte ÄR, ni vet. Så länge allt fungerar - frid och fröjd. Om något krånglar - oro.
Den där sidan jag är med i på facebook är bra i flera lägen, även om folket där driver mig till vansinne lite då och då. Helt obefogat egentligen, men de irriterar mig. MEN. Flera av dem har skrivit att de fått shuntkänningar av väderomslag. Har naturligtvis pratat med min läkare om det men fått svaret " att det inte finns några belägg för det". MEN. Mitt sunda förnuft säger mig att om luftttrycket ändras så borde shunten påverkas av det. Precis som den tydligen kan påverkas av vätskebalans.

Hur som helst. Har haft huvudvärk i några dagar nu.
Första dagen tänkte jag vätskebrist.
Igår tänkte jag sömnbrist.
Idag börjar jag få shuntfunderingar men hamnar i samma dilemma som v-a-r-j-e g-å-n-g: "Det gör ju inte sååååå ont". Eller: "Jag är ju inte tröttare än vanligt." (småbarnsförälder). Eller: "Jag mår ju inte illa".

Så jag väntar. Som sagt, flera har tydligen känningar av väderomslag så det är kanske lika bra att vänta och se? Har iaf sagt till min man om mina funderingar nu. Det tog mig bara 8 år att lära mig att säga till tidigare.

Nu: underhållning av grinig 8-månaders!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar