söndag 13 juli 2014

Det där med "shunthuvudvärk"

"Shunthuvudvärk" kallar jag det. Den huvudvärken jag får när shunten krånglar.
Den är tryckande, det känns som om jag vill trycka tillbaka den. Alvedon tar den inte. Min balans blir off och jag får svårt att fokusera blicken.

Den har jag nu. Men så var det det där med att jag inte åker in till akuten vid "första symptom". Så här har det ju varit förut. Huvudvärk, knepig balans, lätt illamående och fokuseringproblem i något dygn och sedan har det gått över. Jag har egenhändigt kommit fram till att det kanske är något som blockerar men som sedan reder upp sig själv. Det låter möjligt i alla fall.

Så om det är likadant imorgon så måste jag börja fundera igen.


1 kommentar:

  1. klokt....behöver ju inte alltid vänta till tredje dagen....

    SvaraRadera