måndag 7 juli 2014

Om huvudvärk

Alla har ju huvudvärk ibland.  Och jag har märkt att jag har det lite oftare än andra i min närhet. Det är också så att jag har s.k. shuntfelshuvudvärk rätt ofta. Mycket oftare än jag  söker till akuten. För de går över. Huvudvärken (på "fel" ställe) och illamående kommer med några veckor eller månaders mellanrum men det är inget är jag reflekterat över. Inte förrän nu när jag fått kontakt med andra med shunt. För flera andra har sagt samma sak!

Tänk om det är så, att det jag känt är små stopp som sedan rett upp sig själva? Inte helt otroligt.

Jag söker inte hjälp förrän efter ungefär tre dygn. Det är jag tydligen inte ensam om. Jag får höra att jag ska söka vid första bästa symptom- då skulle jag söka varannan månad, kanske. Och ligga inne i några dagar eller flera, medan x antal undersökningar görs och sedan kanske det går över av sigsjälv. Inte hållbart!

Kanske borde prata med min läkare om den återkommande huvudvärken? Och isf kanske ur jobbsynpunkt med...för det är vissa dagar jag inte KAN jobba när jag har det så.

Det blir nog bra :-)

3 kommentarer:

  1. Nytt förhållningssätt....aldrig fel.

    SvaraRadera
  2. Nej, men vad SVÅRT det är att få till ibland!

    SvaraRadera
  3. lyckas man blir det en lättnad....att försöka är bra nog. Mognadsprocessen tar aldrig slut!

    SvaraRadera